Categories
Gaming Music

Grind 2 Shine: rap group Field Gang

Field Gang 5

By Tiffany L. Riley

I recently had the opportunity to sit down with with St. Louis rap group Field Gang.  The three members of the group, Tiny, Castro, and Uno are buzzing in the streets with their smash hit “4EVA”.  This Pagedale trio is currently doing their music independently with hopes of getting national recognition that lands them a major recording deal.  Field Gang is also hard at work on their debut album and planning an upcoming tour.   Be on the look out for this group because they are definitely making noise!  So let’s get it going;  the GRIND 2 SHINE showcase featuring Field Gang:

TIFFANY LASHONDA RILEY:  Wassup y’all!

TINY:  Wassup Girl!

TIFFANY LASHONDA RILEY:  How you doing?

TINY:  I’m good, just out here on the grind.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  I know that’s right.  Y’all making a lot of noise in the streets.

TINY:  Yup we’re out here doing some major things.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  That’s what’s up.  Well let’s get into it…how long have y’all been rapping?  And how’d you get into it?

TINY:  Well me, my brother Castro, and my sister’s baby daddy’s brother Uno been rapping since we were growing up.  We seen other people get into the rap game and I said to myself, “If they can do it then we can too.”  So we started doing tracks and we been rapping as a group for like a year now.  Our name Field Gang basically just means working to get that money.  You know, we out here working in the field grinding.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  What made y’all want to be rappers?

TINY:  For the same reasons everybody else do it, we trying to get rich!  We wanna get on that XXL cover.  We out here reppin’ Pagedale, U-City, Kinloch.  No matter what, we always gonna stay St. Louis.  We doing this for the squad.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  Who are some hip hop artists you would consider to be your inspiration?

TINY:  Lil’ Boosie, Young Jeezy, we also like Diddy, Jay Z, Birdman.  We wanna shout them three out because we trying to get put on and get a record deal.  Come put us on…..we trying to get like RICH GANG! (laughing)

TIFFANY LASHONDA RILEY:  I know that’s right (laughing)!  You got a popular single out right now called “4EVA”, tell me how that song came about and who worked on it with you.

TINY:  Well Uno brought the track to me and Castro.  Uno is like the STL version of the rapper Future.  The track is hot in the streets.  We do music for everybody, Black, White, Asian, Hispanic, everybody.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  Who would y’all like to do a hip hop collaboration with and why?

TINY:  For me It would be Meek Mill and Big Meech.  Hey y’all ( talking to Castro and Uno) who ya doin’ a colabo with?

UNO:  Anybody that’s hot!!!

CASTRO:  Young Jeezy, Yo Gotti, Lil’ Boosie.  I only fuck wit real n*****.

TINY:  Yup, we only fuck wit real n*****.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  Do y’all have any mixtapes/albums out?

TINY:  Yeah we’re currently working on our first one called It’s Real in the Field.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  I can’t wait til it comes out!  What are some venues you’ve performed at?  And where would you like to perform at?

TINY:  We’ve performed at The Coliseum here in St. Louis and we also performed at Eiffel Society in New Orleans.  The after party at that club was filmed in a video, it’s on our YouTube channel, Get Reel Cinema.  We met Lil’ Boosie in the video and gave him our cd.  We would like to perform at The Fox Theater.  We’re puttin’ on for our city out here and showing these n***** out here how we do it.

TIFFANY LASHONDA RILEY:   Where do you see yourselves five years from now?

TINY:  On top of the world sitting next to Hova (Jay Z).

TIFFANY LASHONDA RILEY:  Do you have any upcoming projects/performances?

TINY:  We’re working on some mixtapes along with our first album. We just did a track with rapper Laudie.  We got a project coming up with Jussbeatz (makes beats for Lil’ Boosie and Gucci Mane).  We’re also trying to get Tiffany Foxx on a track.  On June 8, 2014 we will be performing at The Loft.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  Where can people listen to your music?

TINY:  Everybody can check out our music at http://www.fieldgangent.com , http://www.instagram.com/field_gang , http://www.facebook.com/field_gang . They can follow us on Twitter at http://www.twitter.com/fieldgang1 .  Also check out our YouTube page Get Reel Cinema.  We posted our first video on there back in March of this year.  The first week we had 1,000 views, six weeks later it was at over 3,000 views.  Now we have our new video on YouTube and worldstarhiphop.com with Lil’ Boosie.  It’s been on there for five days and already has 1,000 views.  We just posted a new video a couple of days ago for our single First Time.

TIFFANY LASHONDA RILEY:  Any shoutouts you wanna give out?

TINY:  Yeah, I wanna give a shoutout to my mama, God, The Squad, Stacks, Pretty Tony, Dope Boy, Taylor Made, Parkside, Pagedale, U-City, UNC!!!  We wanna let people know that we ain’t about that blood crip thing.  Just give us them Ben Franklins.  We ain’t trying to make any diss songs so please don’t make any about us or we will get wit you.  Also we’re open to working with anybody that got some hot shit.  You can send us your music.  If it’s hot then the first time it’s on us, but the second time you got to pay.  We doing this shit independently and at the same time want to help others get on and give back to the hood.  We also need a manager so come holla at us!!!

TIFFANY LASHONDA RILEY:  And there it is.  Tiny it was cool talking with you.  Y’all are gonna do some major things for The Lou.

TINY:  Fo’ sho, that’s what we’re trying to do.  Thank you and everybody checkout our videos on our YouTube channel Get Reel Cinema.

 

Tiffany LaShonda Riley

tlashondarileyteamepic@yahoo.com